De komende beleidsjaren richten we ons op vier onderzoekslijnen die de meerwaarde en impact van cultuureducatie inzichtelijk maken.
Innovatie en samenwerking stonden centraal toen dertien scholen in Overijssel hun deuren openden voor het project Invent2gether. Deze scholen ontwikkelden samen met kunstvakdocenten en leraren op maat gemaakte cultuureducatieprogramma’s voor leerlingen in het gespecialiseerd en praktijkonderwijs. Het resultaat? Unieke, creatieve programma’s die leerlingen letterlijk en figuurlijk in beweging brachten.
Scholen, externe specialisten, kunstprofessionals en een Labcoach van Rijnbrink gingen in Labteams op zoek naar onderwijsvernieuwing. De naam zegt het al: in een Lab is volop ruimte voor experiment en onderzoek. Dat is precies waarmee 6 Labteams een schooljaar lang aan de slag gingen. Bijvoorbeeld met de vraag ‘hoe maken we rekenonderwijs betekenisvol?’ Of ‘wat gebeurt er als we natuureducatie en cultuureducatie integreren?’ De Labs waren een succes voor alle deelnemende scholen en partners.