Rekenlab leidt tot: 1. Plezier, 2. Betekenis, 3. Groei!

Op dinsdag 18 juni werden op Dalton Kindcentrum i.o. De Groen in Dedemsvaart de opbrengsten van het Rekenlab gepresenteerd.

Het doel van de (inmiddels al 6!) Labs is dat een school of een combinatie van scholen, samen met onderwijs- en cultuurprofessionals, een voor hen belangrijke vraag onderzoekt die niet ‘zomaar’ binnen het reguliere onderwijsprogramma kan worden beantwoord. De Labs worden gefaciliteerd door Rijnbrink Cultuureducatie.

De onderzoeksvraag van Dalton Kindcentrum i.o. De Groen was: Hoe kunnen we rekenonderwijs betekenisvol maken voor leerlingen, waarbij ze plezier beleven en kunnen groeien?

Resultaat Rekenlab: noteer 12.11.24
Dankzij het Rekenlab ervaren beide groepen meer plezier in rekenen en hebben ze nieuwe kennis opgedaan. De hoofdvraag is natuurlijk: wat heeft het Rekenlab in de ontwikkeling van leerlingen opgeleverd? Het Labteam houdt de spanning er nog even in…

Op dinsdag 12 november is er een feestelijke afsluiting van alle Labs. De publicatie van het Rekenlab is dan ook klaar met daarin het onderzoek en de resultaten. En jij kan hier bij zijn! Provinciale instellingen, scholen, culturele aanbieders, cultuurcoaches… iedereen is welkom.

Stuur voor aanmelding een kort mailtje naar onze adviseur karin.klomp@rijnbrink.nl

En lees vooral even terug hoe het begon in Dedemsvaart >